Burun Cildi Hastalıkları

batış avşar kbb uzmanı

Burun Cildi hastalıkları burnun doğal yapısında meydana gelen kızarıklık, çıban, iltihaplanma benzeri fiziksel bozukluklardır.

FRONKÜL

Burun kıl foliküllerinin yüzeysel bir iltihabıdır. Aniden oluşan veya kronik burun iltihapları sonrası burun salgılarının içerdiği bakterilerin kıl foliküllerini etkilemesiyle veya aynı bakterilerin kaşıma veya burun kıllarının cımbızla ya da elle çekilmesi sonucu, kıl foliküllerinin enfekte olması ile başlar. Genellikle burun içindeki bakterilerin (özellikle stafilakokların) sebep olduğu bir hastalıktır. Burun içindeki kıl köklerinden kaynaklanır, üst dudak ve burun ucu bölgesini tutar. Daima cilt üzerindedir, mukozaya nüfus etmez.

Belirtileribarış avşar kbb uzmanı

• Burun ucunda ağrı, hassasiyet, gerilme hissi, kızarıklık
  • Burun ucu, burun kanadı ve dudakta şişlik
  • Burun ucu bölgesi şiş ve ödemli bir hal alır.
  • Ağrı ve nekroz (hücrelerin ölmesi) sonucu fronkül oluşur.
  • Ağrısız olduğu gibi rahatsızlık ağrılı da seyredebilir.

Tedavisi

• KBB Doktoru Tavsiyesiyle uygun antibiyotik yeterli dozda ve yeterli sürede  oral veya paranteral olarak uygulanmalı
  • KBB Doktoru Tavsiyesiyle burun içine antibiyotikli pomatlar sürülmeli.
  • Burun ucuna dokunulmamalı, burun kılları çekilmemeli ve ciltteki yaralar hiç bir zaman  sıkılmamalıdır.

EGZAMA

Burundaki içi sıvı dolu kabarcıklarla başlayan hastalıktır, kabuklanarak ağrılı bir şekil alır. Kronikleşince kaşıntı, yanma ve kavlama, soyulma ortaya çıkar. Burun dışı ve  burun derisinde yerleşir.

Tedavisi

• KBB Doktoru Tavsiyesiyle kabuklar yağlı merhemle yağlanır, steroidli merhem sürülür.
  • Hastalığın etken maddesi tespit edilerek ona uygun tedavi uygulanır.

YILANCIK (Erizipel)

Cilt ve cilt altı dokusunun ani iltihaplanmasıdır. Maruz kalan cilt sahası kırmızı renkte ve sağlam kısımdan daha kabarıktır. Bölgesel sıcaklık ve kabarcık oluşumu, ağrı, genel durum bozulması, titreme ve 39 C civarı ateş gözlemlenebilir. Belirti durumunda KBB doktoruna başvurulmalıdır.

AKNE

Deri yağ bezlerinin  bozucu, iltihaplı ve derinin aşırı yağ salgılamasından kaynaklanan hastalıktır. 3 evrede gözlemlenir.

• 1’inci evrede burun sırtı derisi kalınlaşmış, deri damarları genişlemiş ve burun sırtı menekşe rengindedir.
  • 2′ nci evrede burun cildi bir müddet sonra daha  da kalınlaşır. Yağ bezlerinde artma ve hücre artışı görülür.
  • 3′ üncü evrede burun cildi gittikçe daha da kalınlaşır, kırmızı renkte kabartıların yer aldığı kitleler görülür. Bu oluşumların arasında derin girintiler ,burun ucu ve kanadı ve derisinde pürtüklü yapılanma görülür.

Akne hastalığına genellikle yağ metobolizma bozuklukları veya aşırı alkol kullanımı sebep olmaktadır.

Tedavisi

• Cilt temizliği titizlikle yapılmalıdır.
  • Lokal olarak kükürtlü, civalı, asetil salisilik asitli pomatlar uygulanmalıdır.
  • Diyet, spor ve  hafif yürüyüşler yapılmalıdır.
  • İlkeri vakalarda: Burun cildinin, bistüri ile soyularak buruna normal şekli verilerek cerrahi müdahale uygulanır.

Senil Keratoz

• Üzeri kabukla örtülü kahverengi veya siyah lezyonlardır.
  • Kabuk kaldırılınca altı kanar. Yüzeyinde yara vardır.
  • Hızla yeniden kabuklanma meydana gelir.
  • Her an kanserleşebilir.

Tedavisi radyoterapi veya cerrahi müdahaledir.