Barış AVŞAR KBB Uzmanı burun estetiği fiyat

Burun Estetik Ameliyatı Öncesi Yapılması Gerekenler

AMELİYAT ÖNCESİ YAPILMASI GEREKENLER

1. AmeOp.Dr. Barış Avşar Burun Estetiğiliyat öncesinde anestezi doktoru tarafından tıbbı sağlık taramanızın ve ameliyat ile ilgili tahlillerin yapılması gerekmektedir.
  2. Ameliyat öncesi grip, nezle, soğuk algınlığı gibi rahatsızlıklar ameliyatınıza engel durumlardır. Anestezi kontrolünde sizin önemsemediğiniz ayrıntılar, ameliyatınızın için önemli olabilmektedir. Sizin için önemsiz gelen önemli olabileceğinden her bilgiyi doktorunuzla mutlaka paylaşınız.
  3. Kullandığınız ilaçlar varsa, bunları muayene sırasında doktorunuza söylemelisiniz. Anestezi doktoru muayenesinde de anestezi doktoruna eksiksiz ilaçlarınızı belirtmelisiniz. İlaçlarınızı bir not defterine yazarsanız unutma ihtimalini ortadan kaldırmış olmaktasınız.
  4. Kan sulandırıcı ilaçlar ve gıdalar(kiraz v.b.) tüketmemelisiniz.
  5. Ameliyatınızdan 10 gün önce Aspirin gibi kan sulandırıcı ilaçlar kullanmayı kesmelisiniz.
  6. Kadınların adet dönemleri-mens dönemleri tıbbı açıdan ameliyata engel durum değildir. Doktorunuz, anestezi tetkik sonuçlarınıza göre karar verecektir.
  7. Sigarayı, operasyon öncesinde bırakmanız gerekmektedir. Sigara yara iyileşme sürecini geciktirmektedir.Ameliyat sonrası ağrı genelde olmamaktadır. Ağrısı olan kişilere ağrı kesici verilmektedir. Ameliyat sonrasında, burnunuzdan ameliyat olduğunuz için 2 gün kadar bir burun tıkanıklığınız olacaktır. Bu tıkanıklık nedeni ile ağzınızdan nefes aldığınız için boğazınızda kuruma olacaktır. Örneğin nezle-grip olduğunuzda burnumuz tıkanır ve boğazımız kurur ve ağrır. Ameliyat sonrasında böyle bir boğaz kuruluğu yaşayacaksınız. Boğaz kuruluğunuzun sizi rahatsız etmemesi için bol sıvı gıdalar tüketmenizi tavsiye etmekteyiz. Doktorlarımıza danışmadan ağrı kesici kullanmayınız.Ameliyattan önceki akşam ılık bir duş alarak erken yatmanızı tavsiye ederiz.
  8. Ameliyat günü yanınızda refakatçi bulunması gerekmektedir.
  9. Makyaj yapılmamalı ve oje sürülmemelidir.
  10. Erkek hastalar için sakal ve bıyık traşı olması gerekmektedir
  11. Saç spreyi ve jöle kullanılmamalıdır.
  12. Ameliyathane hijyenik koşullardadır. Bu yüzden ameliyata girmeden önce ameliyathane önlüğü giydirilirsiniz. Hijyenik açıdan önlük önemlidir.
  13. Daha önce burun ameliyatı olduysanız bunu doktorumuza MUTLAKA SÖYLEYİNİZ.
  14. Birçok hasta ikinci burun ameliyatlarının 6.aydan sonra hatta 9.aydan sonra yapılmasından dolayı doktorlara eksik bilgi vermektedirler. Eksiksiz ameliyat öncesi herşeyidokturumuzla paylaşınız. Unutmayın sizin için önemsiz olan bir bilgi ameliyatınız için önemli olabilmektedir. Burun operasyonlarında açık ve kapalı teknikler bulunmaktadır. Hangi teknikle yapıldığı doktorumuzun seçimidir. Sizin için önemli olan hangi teknikle olursa olsun size güzel ve sağlıklı bir burun ameliyatı yapılacağıdır.
  15. Operasyon sonrasında burnunuzun üstünde plastik atel-alçı olacaktır. Burun ameliyatınızdan 7 gün sonra alınacaktır. Alçınızı kendiniz çıkarmamalısınız.
  16. Estetik Burun ameliyatlarında genelde tampon kullanılmamaktadır. Bazı problemli burun ameliyatlarında tamponsuz burun ameliyatı ile çözüm getirilememektedir. Tıbbı açıdan tampon kullanılması gerekebilmektedir. Tamponun alınış süresi, ameliyatı gerçekleştiren plastik cerrahımızın kararı ile olmaktadır. Doktorumuz dışında başkası tamponunuzu çıkarmamalıdır. Tampon ile ilgili ayrıntılı bilgiyi “ameliyat sonrası bilinmesi gerekenler” bölümümüzden “TAMPON KULLANIMI” maddesinden öğrenebilirsiniz.
  17. Ameliyat sonrasında gözaltlarınızda morluklar ve şişlikler olabilir. Bu morluk ve şişlikler 3-4 gün içerisinde geçmektedir.
  18. Ameliyat sonrasında burnunuzun etrafında oluşan ödem sonucunda şişlikler oluşur. Bu şişlikler ilk 6 ayda azalır. 6.ay ve 12.ayda tamamen kaybolur. Bu şişlikler sizin ameliyat olduğunuzu bilen yakınlarınız, kendiniz ve doktorunuz ve burun ameliyatı olmuş kişiler tarafından fark edilebilecek şişliklerdir. Morluklar ve şişlikler hakkındaki ayrıntılı bilgiyi “ameliyat sonrası bilinmesi gerekenler” bölümümüzden alabilirsiniz.
  19. Her ameliyat gibi burun ameliyatlarının da bir hasta onam formu bulunmaktadır. Onam formu, Doktorunuzun muayene sırasında ve anestezi doktorunuzun tetkik kontrolü sırasında ameliyatınız ile ilgili ayrıntılı verdiği sözlü bilgileri, yazılı olarak anlatıldığı bir bilgilendirme formudur. Bu form her ameliyat öncesinde, ameliyat olacak kişilere imzalatılmaktadır. Her hastane ve her doktor için geçerlidir.
  20. Ameliyat günü yanınızda her zaman hayata pozitif bakan kişileri refakatçi seçmenizi öneririz. 🙂

Sağlıcakla Kalın

Op.Dr. Barış AVŞAR

Burun Estetiği

Rinoplasti

Burun Estetik ameliyatı hakkında ayrıntılı bilgi almak için yandaki düğmeye tıklayınız.

%d blogcu bunu beğendi: