Kulak Zarı Delinmesi

Barış AVŞAR kulak zarı

KULAK ZARI

Kulak zarı dış kulak ile orta kulağı birbirinden ayıran ortalama 8-9 mm çapında bir zardır. Kulak zarı fibröz bir halka ile çevrilidir. Yapı olarak kulak zarı 3 ayrı tabakadan oluşmaktadır. En dışta, Dış kulak yolu cildi, içte orta kulak mukozası ve ortada fibröz tabaka vardır. Fibröz tabaka zarın gerginliğini sağlar.

KULAK ZARI DELİNMESİ

Kulak zarı delinmesi nin belirgin nedenleri enfeksiyona dayalı veya travmaya dayalı olabilir. Bunlar içinde en sık rastlanılan kulak zarı delinmesi kulak çöpünün hatalı kullanımı; saç tokası / kibrit çöpü ile kulak karıştırılması; kulağa travma/darbe gelmesi veya patlama yaralanması sonucunda meydana gelebilmektedir.

KULAK ZARI DELİNMESİ BELİRTİLERİ

• Ağrı kulak zarı delinmesinin en belirgin belirtilerindendir.
  • İşitme kaybı her durumda meydana gelmese bile bazı durumlarda gözlemlenebilmektedir.
  • Vertigo (şiddetli baş ağrısı), özellikle travmatik delinmelerde rastlanılmaktadır.
  • Bulantı nadir de olsa belirtiler arasındadır.
  • Çınlama, uğultu, tıslama gibi sesleri sessiz ortamlardayken duyma
  • Kanama, iltihap akıntısı veya iltihaplı kanama meydana gelebilir.

YUKARIDAKİ VEYA BENZERİ BELİRTİLERİ HİSSETTİĞİNİZ AN DERHAL BİR KBB DOKTORUNA BAŞVURUNUZ.

KULAK ZARI DELİNMESİ TEDAVİSİ

• Kulak zarınızın yapısına ve kulak zarının delinmesinin sebebine göre tedavi değişecektir. Kimi durumlarda kendiliğinden iyileşebilir. Ancak iyileşme süresince ağrılarınızı azaltacak ve iyileşmenizi hızlandıracak ilaçlar almanız gerekmektedir.
  • Kendiliğinden iyileşebilecek bir yapıda değilse; çocuklarda genel anestezi, erişkinlerde lokal anestezi altında; zarın delik olan kısmının kenarlarına silastik bir atel ya da ince bir kağıt (sigara kağıdı) yerleştirilir. 3 ayda iyileşme yoksa miringoplasti (kulak zarı tamiri ameliyatı) uygulanır.
  • Darbeye dayalı Kulak zarı deliği varsa kulak steril kapatılır, gerekli durumlarda antibiyotiklerle enfeksiyon tedavisi uygulanır. Kendiliğinden deliğin kapanması beklenir. Kapanması cerrahi müdahale yapılır.
  • Ani hava basıncı değişikliğinden kaynaklanan delinmelere karşı burun damlaları kullanılmalı. İyileşme olmazsa müdahale gereklidir.

Unutmayın, ertelemeyin! Kulak hastalıkları ihmale gelmez. İş işten geçmeden kulak sağlığınızla ilgilenin ve gerekli tanı ve tedavileri zamanında yaptırın. Cerrahi müdahale bir çok hastalıkta en son çare olarak düşünülmelidir. Artık ilaçla tedavi etme ihtimali kalmadıysa, bunun için çok geç kalındıysa cerrahi müdahaleye başvurulabilir.

barış avşar kulak zarı
Kulak zarı delinmesi